Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10682
Title: Основи моніторингу якості педагогічної освіти студентів фізикоматематичного факультету
Other Titles: Basis for Monitoring the Quality of Teacher Education Master's Degrees Higher Education Institutions
Authors: Проценко, Ірина Іванівна
Protsenko, Iryna Ivanivna
Keywords: моніторинг
моніторинг якості
магістранти
педагогічна освіта
зовнішні фактори
моніторингове дослідження
управління освітою
суб’єкти дослідження
система педагогічної освіти
monitoring
quality monitoring
masters
teacher education
Issue Date: 2015
Citation: Проценко, І. І. Основи моніторингу якості педагогічної освіти студентів фізикоматематичного факультету [Текст] / І. І. Проценко // Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс – 2015» : матеріали ІІ Міжнародної науково-методичної конференції, (3–4 грудня 2015 року, м. Суми) / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Інститут педагогіки АПН України ; [упорядник О. С. Чашечникова]. – Суми : ВВП «Мрія», 2015. – Ч. 3. – С. 105–107.
Abstract: У статті на основі аналізу наукової літератури визначено сутність поняття моніторингу у двох основних аспектах. З’ясовано основні цілі та мету моніторингу якості педагогічної освіти магістрантів. Виявлено, що управлінський процес має спиратися на об'єктивні дані, одержувані в ході інформаційного обміну між суб'єктами моніторингового дослідження та органами управління освітою.
The objects of monitoring the quality of teacher education is a dynamic, constantly evolving. They are influenced by external and internal influences that can cause unwanted changes in the functioning of the object. Implementation monitoring the quality of teacher education involves the continuous tracking (evaluation study). The regularity of the measurements is determined by the characteristics of the object of monitoring and resource capabilities. The organization of monitoring of the quality of teacher education provides a selection of sound indicators and indicators. Monitoring is carried out by direct measurement or description of the parameters of the object. Monitoring the quality of teacher education involves the construction of the forecast of development (changes of state) of the system of pedagogical education. 5. Each monitoring system must be targeted to a particular consumer and should be considered as a means of information support of management and educational activities.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10682
Appears in Collections:Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс»

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Protsenko.pdf519,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.