Комунікативна діяльність учнів молодшого шкільного віку при вивченні іноземної мови

Анотація
У статті розглянуто теоретичні основи навчання іноземної мови у школі. Вивчення іноземної мови передбачає розвиток і вдосконалення різних психічних процесів і здібностей учнів молодшого шкільного віку. Вивчення іноземної мови виховує особистість, здатну мислити й діяти у глобальних умовах, забезпечуючи тим самим входження України до світового економічного простору. Основною метою вивчення іноземної мови є формування й розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному опанування іноземної мови.
The article deals with the theoretical basis of teaching a foreign language in a school. Learning a foreign language involves development and improvement of various mental processes and abilities of learners. The study of a foreign language brings up a person capable of thinking and acting in global conditions, thus ensuring the entry of Ukraine into the world economic space. The main purpose of studying a foreign language is formation and development of a communicative culture of pupils, training for the practical mastery of a foreign language. The aim of the study. The purpose of teaching a foreign language at school is to lay the foundations of foreign language proficiency in junior pupils, that is to form the beginnings of phonetic, lexical, grammar, and spelling skills, as well as listening, speaking, reading and writing skills within the program requirements. Research methods: theoretical (analysis of philosophical, pedagogical, psychological literature). The effectiveness of innovative approaches to teaching foreign languages in the gymnasium will depend on the desire and ability of teachers to take advantage of the positive experience of domestic and foreign scientists and practitioners about the creative approach to learning, the understanding of the need to abandon authoritarian and scholastic methods. Innovative methods of teaching foreign languages, which are based on a creative approach, help to fully disclose the potential of pupils and promote development and selfimprovement of the educational and communicative process.
Опис
Ключові слова
іноземна мова, комунікація, освіта, учень, учитель, foreign language, gymnasium, education, pupil, teacher
Бібліографічний опис
Комунікативна діяльність учнів молодшого шкільного віку при вивченні іноземної мови [Текст] / Н. Мукан, В. Сулим, Т. Кучай, О. Кучай, Н. Рокосовик // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – № 10 (104). – С. 374–379. – DOI: 10.24139/2312-5993/2020.10/374-379.