Моральне виховання учнів молодших класів з порушеннями інтелекту засобом фольклорних творів

Анотація
Об'єктом дослідження є процес морального виховання учнів із порушеннями інтелектуального розвитку молодшого шкільного віку. Предмет дослідження – моральне виховання учнів молодших класів з порушеннями інтелекту засобом фольклорних творів. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи морального виховання молодших школярів із порушеннями інтелекту. Здійснено науково-педагогічний аналіз поняття «моральне виховання», досліджено психолого-педагогічні особливості молодших школярів із порушеннями інтелектуального розвитку, розглянуто фольклор, як педагогічний інструмент морального виховання учнів із інтелектуальними порушеннями. У другому розділі описано критерії та рівні стан моральної вихованості в учнів із інтелектуальними порушеннями на констатувальному етапі експерименту, висвітлено методику проведення констатувального дослідження та її результати. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито вплив фольклорного гуртка на стан моральної вихованості учнів зазначеної категорії, висвітлено особливості організації фольклорного гуртка в умовах інклюзивного навчання, розроблено методику проведення корекційно-виховних занять на моральну тематику на фольклорному матеріалі, здійснено експериментальну перевірку результатів формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 118 сторінок, з них – 86 сторінка основного тексту, 2 таблиці, 3 рисунки, 83 джерела.
The object of research is the process of moral education of students with intellectual disabilities of primary school age. The subject of research is the moral education of junior students with intellectual disabilities by means of folklore works. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources and appendices. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical foundations of moral education of primary school children with intellectual disabilities. The scientific and pedagogical analysis of the concept of "moral education" is carried out, the psychological and pedagogical features of junior schoolchildren with intellectual disabilities are studied, folklore is considered as a pedagogical tool of moral education of students with intellectual disabilities. The second section describes the criteria and levels of moral education in students with intellectual disabilities at the ascertaining stage of the experiment, highlights the method of ascertaining research and its results. In the third section the influence of the folklore circle on the state of moral education of students of this category is substantiated and revealed, the peculiarities of the organization of the folklore circle in the conditions of inclusive education are highlighted. The conclusions summarize the main results of the master's research. Approbation of the research results was carried out at: VI International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimensions" (November 25, 2020, Sumy); VIII International scientific-practical conference of students, graduate students and young scientists "Corrective and inclusive education through the eyes of young scientists" (May 19, 2021, Sumy); VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimension" (November 24, 2021, Sumy). The total volume of the work is 118 pages, including 86 pages of the main text, 2 tables, 3 figures, 83 sources.
Опис
Ключові слова
моральне виховання, учні молодших класів з порушеннями інтелекту, фольклор, moral education, junior students with intellectual disabilities, folklore
Бібліографічний опис
Демченко, О. О. Моральне виховання учнів молодших класів з порушеннями інтелекту засобом фольклорних творів [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / О. О. Демченко, науковий керівник О. М. Король. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 118 с.