Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями в процесі практичної підготовки

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті акцентовано увагу на ролі вчителів фізичної культури в підготовці здорового покоління. Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури передбачає навчання студентів теорії і методики організації та проведення відповідних занять у школі з групами дітей різновікових категорій та різним рівнем здоров'я. Перед майбутніми вчителями фізичної культури постає важливе завдання - організувати індивідуальну роботу з учнями з метою сприяння школярам у розробці власної програми здоров'язбереження, у якій поєднати всі аспекти оздоровлення та здорового способу життя. На сучасному етапі розвитку суспільства увага педагогічної спільноти зосереджена на проблемі навчання й виховання здорового покоління. Особлива роль в організації оздоровлення молодого покоління належить учителям фізичної культури. Вони навчають школярів основ оздоровчої активності. Науковці приділяють особливу увагу вдосконаленню професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури, які покликані навчати учнів оздоровчій діяльності. Науковими дослідженнями доведено, що рухова активність значною мірою сприяє дотриманню людиною здорового способу життя, а також зменшенню негативного впливу на організм людини шкідливих звичок, підвищенню стресостійкості та відволікає від асоціальної поведінки. Визначено місце та значення педагогічної практики у формуванні готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями. Доведено, що практична підготовка студентів - це одна з найважливіших форм навчальної діяльності, яка забезпечує формування професійних компетентностей майбутнього вчителя. Професійна компетентність майбутніх учителів означає єдність теоретичної та практичної готовності до здійснення професійних функцій та вирішення професійних завдань. Зазначається, що компетентнісний підхід до професійної підготовки переносить акцент із системи засвоєних майбутнім фахівцем знань, умінь та навичок на кінцеві результати, практичну готовність до вирішення професійних завдань і реалізації професійних функцій. Практична підготовка майбутніх учителів фізичної культури в організації індивідуальної роботи з учнями передбачає врахування основної мети - формування в школярів стійких соціально значущих індивідуальних ознак, які визначатимуть подальшу організацію ними здорового способу життя та фізичної активності.
The article focuses on the role of physical education teachers in preparing a healthy generation. The professional training of future physical education teachers involves teaching students the theory and methods of organizing and conducting relevant classes at school with groups of children of different ages and different levels of health. Future physical education teachers face an important task - to organize students' individual work in order to assist them in developing their own health program, which combines all aspects of health and a healthy lifestyle. At the present stage of society development, the attention of the pedagogical community is focused on the problem of teaching and educating a healthy generation. A special role in the organization of health of the younger generation belongs to physical education teachers. They teach students the basics of health activities. Researchers pay special attention to improving the training of future physical education teachers who are designed to teach students health activities. Research has shown that physical activity greatly contributes to a person's healthy lifestyle, as well as reducing the negative impact on the human body of bad habits, increase stress resistance and distract from antisocial behavior. The place and significance of pedagogical practice in the formation of readiness of future physical education teachers to organize individual work with students is determined. It is proved that the practical training of students is one of the most important forms of educational activity, which ensures formation of professional competencies of the future teacher. Professional competence of future teachers means the unity of theoretical and practical readiness to perform professional functions and solve professional problems. It is noted that the competence approach to professional training shifts the emphasis from the system of knowledge, skills and abilities acquired by the future specialist to the final results, practical readiness to solve professional tasks and implement professional functions. Practical training of future physical education teachers in the organization of individual work with students involves taking into account the main goal - formation of students' sustainable socially significant individual characteristics that will determine their further organization of a healthy lifestyle and physical activity.
Опис
Ключові слова
учні, майбутні вчителі фізичної культури, фізична культура, практична підготовка, students, future teachers of physical culture, physical culture, practical training
Бібліографічний опис
Конох А. Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями в процесі практичної підготовки [Текст] / А. Конох // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 2 (116). – С. 106–115. – DOI: 10.24139/2312-5993/2022.02/106-115