Програма з педагогічної практики (виробничої) у молодшій школі

Анотація
У сучасних умовах модернізації вищої освіти України, її євроінтегрування актуалізується проблема професіоналізації університетської підготовки майбутніх фахівців. Такий підхід передбачає орієнтацію змісту, форм, методів і технологій професійної підготовки на формування у майбутніх учителів практичних навичок роботи, професійних компетентностей, що уможливить ефективне здійснення ними педагогічної діяльності з фізичної культури в умовах початкової школи. Готовність майбутнього вчителя фізичної культури до практичної роботи з учнями визначається рівнем його теоретичної та практичної підготовки. Теоретична – передбачає сформованість у студента низки компетентностей, передусім системи знань з фізичної культури, психолого-педагогічних знань, умінь і навичок, закономірностей процесу навчання і практичної діяльності в ньому, методики формування умінь і навичок. Практична готовність (уміння застосовувати теоретичні знання в практичній діяльності) майбутнього педагога формується у процесі опанування ним досвіду професійної діяльності під час навчання у вищій школі, передусім у процесі проходження педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти. Майбутній учитель не лише опановує професійні компетентності, а й вчиться вирішувати практичні питання педагогічного змісту. Професійна компетентність майбутніх учителів фізичної культури – це нормативна комплексно-інтегративна характеристика особистості, яка визначає її готовність та здатність до виконання функцій професійної діяльності, ефективного вирішення навчально-виховних завдань, орієнтує на постійне професійне удосконалення та актуалізацію творчого потенціалу на основі використання набутих знань, професійного та життєвого досвіду, цінностей, здібностей та професійно-значущих якостей. Педагогічна практика одна із активних і основних форм навчання, зв'язуюча ланка між теоретичним навчанням та самостійною практичною діяльністю студентів. Має статус обов'язкової і закінчується захистом документації з педагогічної практики на комісії. Комісія у складі завідувача з навчальної та виробничої практик університету, завідувача кафедри, керівника практики від кафедри, методистів з фаху на підставі наданих студентом-практикантом матеріалів практики, оцінює роботу студента, який отримує диференційований залік. Діяльність студентів під час педагогічної практики є аналогом професійної діяльності вчителя, адекватна змісту і структурі педагогічної діяльності, організовується в реальних умовах школи. Вона характеризується тим же розмаїттям стосунків і функцій, що й діяльність учителя.
The problem of професіоналізації of university preparation of future specialists актуалізується in the modern terms of modernisation of higher education of Ukraine, her eurointegration. Such approach envisages the orientation of maintenance, forms, methods and technologies of professional preparation on forming for the future teachers of practical skills of work, professional компетентностей, that will do possible effective realization by them pedagogical activity from a physical culture in the conditions of initial school. Readiness of future teacher of physical culture to practical work with students is determined by the level of him theoretical and practical preparation. Theoretical - envisages formed for the student of row of компетентностей, foremost systems of knowledge from a physical culture, психолого-педагогічних knowledge, abilities and skills, conformities to law of process of studies and practical activity in him, methodologies of forming of abilities and skills. Practical readiness (ability to apply theoretical knowledge in practical activity) of future teacher is formed in a process
Опис
У системі професійної підготовки майбутніх учителів педагогічна практика є органічною частиною навчально-виховного процесу, забезпечує поєднання теоретичної підготовки майбутніх фахівців з їх практичною діяльністю у закладах загальної середньої освіти. Під час педагогічної практики студенти шляхом особистого досвіду у школі оволодівають уміннями та навичками викладання фізичної культури та виховання учнів, навчаються самостійно і творчо застосовувати знання, здобуті у процесі навчання в педагогічному університеті.
Ключові слова
програма педагогічної практики, програмні компетентності, звітна документація, типова освітня програма початкової освіти, program of pedagogical practice, programmatic to the competence, current documentation, typical educational program of primary education
Бібліографічний опис
Прокопова, Л. І. Програма з педагогічної практики (виробничої) у молодшій школі [Текст] : навчально-методичний посібник для студентів 2 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) / Л. І. Прокопова // МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Навчально-науковий інститут фізичної культури. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. – 110 с.