National Characteristics of Training of Future Specialists of Tourist Support (Guides-guides) in Ukraine

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020-02
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
This paper presents materials on the national characteristics of professional training of future specialists of tourist support (tour guides, excursion guides) in the system of tourism education. Excursion activity is considered as a special type of professional activity, which requires a peculiar type of personality. The author explores historical prerequisites for emergence of excursion activity, as well as selected provisions of the Law of Ukraine “On Tourism” concerning the process of training of certain categories of specialists of tourist support (tour guides). The main provisions of the state standard of Ukraine for training of excursion guides, as well as the current realities of training tourist support specialists in Ukraine are highlighted.
В даній роботі представлено матеріали щодо національної характеристики професійної підготовки майбутніх фахівців туристичного супроводу (гідів-екскурсоводів) в системі туристської освіти. Розглянуто екскурсійну діяльність, як особливий тип професійної діяльності, якій повинна відповідати певна модель особистості. Приведено історичні передумови виникнення екскурсійної діяльності, а також деякі положення із Закону України «Про туризм» стосовно підготовки окремих категорій фахівців туристичного супроводу. Також представлено основні положення державного стандарту України щодо підготовки «гідів-екскурсоводів», а також сучасні реалії підготовки цих фахівців в Україні.
Опис
Ключові слова
specialists of tourist support, tour-excursion guide, excursion, courses for tour/excursion guides, tourism, фахівці туристичного супроводу, гід-екскурсовод, екскурсія, курси гідів-екскурсоводів, туризм
Бібліографічний опис
Kovalenko, O. V. National Characteristics of Training of Future Specialists of Tourist Support (Guides-guides) in Ukraine [Text] / O. V. Kovalenko // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2020. – VIII (88), issue 220. – P. 24–26.
Зібрання