Modern Technologies of Teaching Philological Disciplines in Higher Education Institutions

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
The purpose of the study is justification and development of technologies of the disciplinary and local levels for studying courses in the literary cycle in the conditions of a credit-transfer system. General scientific methods, empirical, praximetric, prognostic methods were used. The practical significance of the article includes development and determination of the effectiveness of the methods of applying modern technologies for teaching literature in universities. As a result, the essence of multimedia (electronic) technology, several varieties of interactive and design technologies for teaching literary disciplines are determined, their choice is justified. It is proved that these pedagogical technologies provide high-quality learning outcomes.
Метою дослідження є обґрунтування й розроблення технологій дисциплінарного та локального рівнів вивчення курсів літературознавчого циклу в умовах модульної бально-накопичувальної системи навчання. У процесі розробки й експериментального втілення інноваційних методик використано загальнонаукові методи (методи системного аналізу й синтезу стану викладання філологічних дисциплін у закладах вищої освіти); емпіричні, праксиметричні (метод інтерпретації педагогічної та методичної літератури, метод узагальнення передового педагогічного досвіду); прогностичні (моделювання методичних проектів). Вони дали можливість обґрунтувати основні напрями та шляхи впровадження модернізаційних і модифікаційних літературознавчих курсів і сучасних педагогічних технологій у ЗВО. Практичне значення дослідження полягає в розробленні й визначенні ефективності методик застосування сучасних технологій навчанні літератури в закладах вищої освіти. У результаті дослідження визначено сутність мультимедійної (електронної) технології, технології концептуалізації навчального курсу та блокової подачі матеріалу, кількох різновидів інтерактивних і проєктних технологій викладання літературознавчих дисциплін, обґрунтовано їх вибір; відповідно сплановано й реалізовано навчальні курси; безпосередньо в освітньому процесі доведено ефективність обраних технолого-методичних систем. Зроблено висновок, що представлені в статті педагогічні технології є такими, що забезпечують якісні результати опанування літературознавчих курсів у ЗВО. Вибір технологій визначається метою навчання, умовами конкретного закладу освіти, особистістю викладача, рівнем підготовленості й літературним розвитком студентів. Запорука ефективності розглянутих технологій – у постійному процесуальному дотриманні передбачених ними прийомів, дій і операцій, визначених технологічними картами, в особливому мікрокліматі занять, основними складниками якого є взаємна доброзичливість і оптимізм. Перспективними є подальші дослідження форм, методів і прийомів підвищення рівня інноваційних компетентностей майбутніх учителів-словесників, кореляції теоретичних напрацювань із практикою впровадження сучасних технологій.
Опис
Ключові слова
pedagogical technology, disciplinary level technologies, local level technologies, multimedia technology, electronic teaching aids, conceptualization technology for the training course and block material presentation, interactive technology, project technology, педагогічна технологія, технології дисциплінарного рівня, технології локального рівня, мультимедійна технологія, електронні засоби навчання, технологія концептуалізації навчального курсу та блокової подачі матеріалу, інтерактивна технологія, проєктна технологія
Бібліографічний опис
Modern Technologies of Teaching Philological Disciplines in Higher Education Institutions [Text] / T. Sharova, V. Zotova, L. Kopieitseva, A. Zemlianska // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. А. Біда, Ю. А. Бондаренко та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – № 1 (95). – С. 323–334. – DOI: 10.24139/2312-5993/2020.01/323-334.