Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9738
Title: Формування пізнавальних мотивів учнів шляхом висвітлення історико-наукових знань на уроках біології у профільних класах
Other Titles: Formation of Pupils’ Cognitive Motives by Highlighting Historical and Scientific Knowledge at The Biology Lessons in Specialized Classes
Authors: Генкал, Світлана Едуардівна
Henkal, Svitlana Eduardivna
Бахтін, Всеволод Олександрович
Bakhtin, Vsevolod Oleksandrovych
Keywords: пізнавальні мотиви
принцип історизму
профільні класи
історичні факти
мотивація
навчальна діяльність
cognitive motives
historical principle
specialized classes
historical facts
motivation
learning activity
Issue Date: 2020
Citation: Бахтін, В. О. Формування пізнавальних мотивів учнів шляхом висвітлення історико-наукових знань на уроках біології у профільних класах [Текст] : магістер. робота / В. О. Бахтін ; науковий керівник С. Е. Генкал. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 81 с.
Abstract: Кваліфікаційна робота присвячена проблемі формування пізнавальних мотивів шляхом висвітлення історико-наукових знань на уроках біології у профільних класах. Досліджено шляхи формування пізнавальних мотивів учнів у профільних класах. Проаналізовано поняття «мотив» та структуру мотивації навчальної діяльності учнів. Виявлено мотиваційні чинники учнів профільних класів. Під час дослідження було встановлено вплив історико-наукових знань на формування пізнавальних мотивів учнів. Результати експерименту свідчать про підвищення пізнавального інтересу учнів, рівня навчальних досягнень та розвитку пізнавальних мотивів.
The qualification work is devoted to the formation of pupils’ cognitive motives by highlighting historical and scientific knowledge at the biology lessons in specialized classes. The ways of the formation of pupils’ cognitive motives in specialized classes have been researched. The essence of the notion «motive» and the structure of motivation of pupils’ learning activity have been analyzed. The motivational factors of the pupils’ of specialized classes have been revealed. As a result of the study the influence of historical and scientific knowledge on the formation of pupils’ cognitive motives has been established. The results of the experiment have shown an increase of the pupils’ cognitive interest, the level of academic achievement and the development of cognitive motives.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9738
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бахтін .jpg405,45 kBJPEGView/Open
МАГІСТР РОБ Бахтін.pdf1,56 MBAdobe PDFView/Open
Рецензія Бахтін .jpg745,1 kBJPEGView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.