Навчальні видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Навчальні видання за Автор "Saltykova Alla Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions(2017) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha Oleksandrivna; Однодворець Лариса Валентинівна; Odnodvorets Larysa ValentynivnaThe paper describes methodological aspects of students' knowledge formation about the basic concepts of nanoscience and nanotechnology in General Physics course of higher education. The inclusion of the concepts of nanophysics and nanotechnology in the fundamental physical terms and concepts general list were proposed. Physics aptitude provide formation the graduate competences in the context of nanoscience through progressive systemic administration of certain issues in the General Physics content were shown. Particular attention is paid to the selection of material for nanotechnology in teaching students of different specialties. Proved that the inclusion in the subject material the specific issues associated with nanotechnology allows you to create a culture in the use of terminology; shown the relationship of knowledge gained in the course of physics with the requirements of time; improved targeted training for current production lines universities.Документ Використання віртуальної обсерваторії stellarium у навчанні астрономії(ФОП Цьома С. П., 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaАвторами показана зручність використання програмного пакету Stellarium при навчанні астрономії, виділені та описані можливості цієї програми та запропоновано види діяльності на робочому місці в навчальному закладі так і у домашніх умовах, до яких можна залучити майбутніх вчителів фізики та математики.Документ Використання проектних технологій навчання на спеціальному фізичному практикумі(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaПроектна технологія навчання забезпечує процес взаємодії між студентом і викладачем на основі співпраці і педагогічної підтримки розвитку. Студент в ході проектної роботи з носія готових знань перетворюється в організатора пізнавальної діяльності, що стимулює інтерес до певних проблем, самостійне оволодіння новими знаннями і на їх основі набуття практичних навичок розв'язання однієї або цілої низки творчих задач. Проектна діяльність на спеціальному фізичному практикумі дає можливість гармонійно поєднати теоретичні знання з практичними навичками, сприяє розвитку творчих здібностей студентів.Документ Виробнича педагогічна практика студентів бакалаврів спеціальності 014 Cередня освіта (Фізика)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaПосібник призначено для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», які проходять педагогічну практику на базі загальноосвітніх шкіл. Посібник містить основні рекомендації щодо проходження педагогічної практики майбутніх вчителів фізики. Мета пропонованого посібника – допомогти студентам оволодіти технологією проведення уроків з фізики та математики, сформувати їх професійну компетентність. Рекомендується для студентів IV курсів очної форми навчання і викладачів.Документ Вплив матеріалу підкладки на магніторезистивні та магніто-оптичні властивості плівкової системи Co/Fe(2012) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Федченко Олена Вікторівна; Fedchenko Olena Viktorivna; Проценко Сергій Іванович; Protsenko Serhii IvanovychДосліджено вплив матеріалу підкладки на магніторезистивні, магніто-оптичні властивості та ди- фузійні процеси в системі Co(30 нм)/Fe(30 нм)/П. Плівки отримувалися на аморфній підкладці SiO2/Si та кристалі MgO(100), після чого відпалювалися до температур 300, 500 та 800 °С. Контроль кристалі- чної структури та елементного складу зразків проводився за допомогою дифракції повільних електро- нів (LEED) та енерго-дисперсійного рентгенівського аналізу (EDX). Після цього досліджувалися маг- ніторезистивні властивості (МО), магніто-оптичний ефект Керра (МОКЕ), та будувалися дифузійні профілі за допомогою методу вторинно-іонної мас-спектрометрії (ВІМС). Встановлено, що при орієнтованому вирощуванні плівкової системи на кристалі MgO(100) спостері- гається суттєва магнітна анізотропія, що проявляється у збільшенні коерцитивної сили (Bc) у 2 рази та значній зміні магнітоопору при різних кутах повороту зразка. АСМ – дослідження показали, що шорст- кість поверхні для системи Au(2 нм)/Co(30 нм)/Fe(30 нм)/MgO у чотири рази нижча порівняно зі зразком на аморфній підкладці (у невідпаленому стані). Крім того, у системах на підкладці з монокристалу ок- сиду магнію дифузійні процеси протікають менш інтенсивно ніж у випадку підкладки SiO2/Si.Документ Віртуальний лабораторний практикум в системі формування професійних компетентностей майбутнього учителя фізики(2014) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Шкурдода Юрій Олексійович; Shkurdoda Yurii OleksiiovychУ роботі проаналізовано місце віртуальних лабораторних робіт в системі формування професійних компетентностей майбутнього учителя фізики. Показано, що віртуальний експеримент доцільно використовувати при вивченні явищ і процесів, спостереження яких неможливе в реальному часі.Документ Екологічний аспект професійної компетентності майбутніх учителів фізики(2017) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaСаме з фізики студенти мають можливість дізнатися про наслідки порушення природної рівноваги та зрозуміти дію природних і техногенних факторів, які їх викликали . Це дозволяє домогтися того, що студенти більш глибоко і правильно починають розуміти все більш складні взаємодії між суспільством і природою, усвідомлюють небезпеку неконтрольованого втручання людини в природне середовище, вміють орієнтуватися в інформації про охорону і використання природних ресурсів, яку вони отримують з наукових та популярних джерел, критично оцінюють екологічні наслідки окремих антропогенних рішень та можуть використовувати свої знання з фізики для активного захисту навколишнього середовища та екологічної просвіти.Документ З досвіду проведення перших занять з фізики для іноземних громадян на підготовчому відділенні ЗВО(СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaНавчання на підготовчому відділенні для іноземних громадян пов’язане з організаційними, педагогічними та психологічними труднощами. Це період адаптації майбутнього абітурієнта до нових реалій, до життя в незвичних умовах та іншому мовному середовищі. Слухачі підготовчого відділення за один навчальний рік повинні пристосуватися до нових вимог та організації навчального процесу і опанувати важливі для подальшого навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) дисципліни. Для інженерно-технічної чи природничої спрямованості майбутньої професії, серед курсів, що вивчають студенти-іноземці обов’язково є мова, математика, фізика, хімія, інформатика та інші. Заклад вищої освіти повинен забезпечити іноземним громадянам якісні навчальні послуги. У зв’язку з цим набуває актуальності розробка нових підходів та методик навчання іноземних громадян спеціальним дисциплінам на підготовчому відділенні ЗВО. У роботі узагальнено досвід проведення перших занять з фізики для таких студентів. Звернено увагу, що для оптимальної організації процесу навчання і досягнення високих результатів викладач повинен раціонально розподіляти і використовувати свій робочий час, повинен уміти планувати свою діяльність і точно передбачати дії студентів. Приведено методику, яка ґрунтується на системному підході до навчання та враховує особливості організації навчального процесу на підготовчому відділенні. Показано, що зміст навчального матеріалу повинен бути тісно пов’язаний та адаптований з програмою навчання мови з урахуванням поступового нею оволодіння. В методиці враховано рівень підготовки з фізики і майбутню спеціалізацію. Запропоновано завдання для організації самостійної роботи над матеріалом, що вивчається. Зосереджена увага на досвіді використанні ігрових та ІК технологій в процесі навчання фізики. Доведена ефективність використання інноваційних технологій під час навчання фізики іноземних громадян на підготовчому відділенні ЗВО.Документ Компетентнісна спрямованість методичної системи підготовки з фізики студентів-аграріїв(2016) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaСтаття присвячена висвітленню загальних теоретичних та часткових практичних аспектів компете-нтнісного підходу при підготовці з фізики студентів-аграріїв. Занотована нагальна потреба суспільст-ва в одержанні спеціалістів, здатних розбудовувати державу та покращувати її економічний рівень. Показано, що весь зміст навчання у вищих навчальних закладах повинен забезпечити формування відпо-відних компетентностей.Документ Курсові роботи з фізики та методики навчання фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Завражна Олена Михайлівна; Салтикова Алла Іванівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Saltykova Alla IvanivnaВ навчально-методичному посібнику викладено основні вимоги до структури, змісту і обсягу курсової роботи з фізики та методики навчання фізики; дано рекомендації з організації діяльності по її виконанню, оформленню і захисту, по створенню презентації для захисту курсової роботи; наведено критерії оцінювання роботи і процедури захисту; запропоновано теми курсових робіт з фізики та методики навчання фізики. Рекомендовано студентам та викладачам педагогічних університетів.Документ Основи нанотехнологій(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha Oleksandrivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaНавчальний посібник укладено відповідно до технічного завдання держбюджетної науково-дослідної роботи «Методика навчання нанотехнологій у циклі природничо-математичних дисциплін загальноосвітніх та вищих педагогічних навчальних закладів», що виконується на замовлення МОН України. Навчальний посібник орієнтований на вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, які викладають дисципліни природничо-математичного циклу та студентів педагогічних університетів. У посібнику розглянуті основні поняття та визначення нанотехнології, методи аналізу та принципи конструювання об’єктів на нанорівні. Наведено відомості про методи дослідження наноструктурних матеріалів. Розглянуто основні напрямки практичного використання нанотехнологій та наноматеріалів у різних сферах.Документ Применение перспективных информационных технологий в учебном процессе педагогических университетов(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Медведовська Оксана Геннадіївна; Medvedovska Oksana Hennadiivna; Чепурних Геннадій Кузьмич; Chepurnykh Hennadii KuzmychДля використання в навчальному процесі педагогічних університетів пропонується викладення основ двох взаємопов'язаних лабораторних робіт, в одній з яких замість загально прийнятих тензодатчиків використовуються більш високоточні з застосуванням магнітопружного ефекту.Документ Про вибір форм організації самостійної роботи з профільних дисциплін майбутніх вчителів фізики(ФОП Цьома С. П., 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaУ статті проаналізовано різні форми організації самостійної роботи студентів в процесі навчання фізики. Подано таблицю, в якій показано, що деякі форми організації самостійної роботи використовуються на всіх курсах навчання в бакалавратурі, а деякі на певних етапах навчання. Розглянуто ефективні форми контролю за самостійною роботою майбутніх вчителів фізики.Документ Про необхідність впровадження елементів мікро- та наноелектроніки в курс фізики профільних класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaПоняття «мікроелектроніка» та «наноелектроніка» включають в себе дуже широкий спектр питань, серед яких можна реально розглядати в шкільному курсі фізики лише ту частину, яка не вимагає спеціальної теоретичної підготовки. Тому необхідно уважно підбирати зміст цих понять, з урахуванням їх доступності, науковості та методичності.Документ Проектні технології навчання фізики в школі(2017-04) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Абакарова Ганна Олександрівна; Abakarova Hanna OleksandrivnaСуспільство ставить нові вимоги до освіти і примушує фахівців багатьох країн світу проводити її реформування для підвищення якості. Змінюються пріоритети, цілі та завдання, що постають перед сучасною освітою. На зміну традиційній системі навчання приходить особистісно-орієнтована. Традиційні методи навчання доповнюються інноваційними, які передбачають кардинальні зміни у навчальному процесі, його спрямування на інтелектуальний розвиток учнів за рахунок збільшення ролі творчого компоненту. Навчальний процес сьогодні повинен бути зорієнтований на особистість учня та враховувати його здібності та індивідуальні особливості. У ході навчально- виховного процесу важливим є формування у учнів власної активності та стимулювання її розвитку. І, саме, проектні технології навчання є одним із шляхів досягнення цієї мети.Документ Проектування знань з основ нанотехнологій в професійну діяльність майбутнього вчителя фізики(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena MykhailivnaАналіз наукової, методичної та навчальної літератури свідчить, що є певні проблеми у формуванні світогляду майбутнього учителя фізики. Вони пов‘язані з недостатнім науково- методичним потенціалом змісту навчання фізики. Підсилити його можливо при вивченні основ нанотехнологій. Отже, є необхідним включення понять нанотехнологій в загальний перелік фундаментальних фізичних термінів і уявлень. Особливу увагу слід приділити відбору матеріалу з нанотехнологій при навчанні студентів – майбутніх учителів. Основним джерелом отримання інформації з галузі нанотехнологій повинні бути курси фізики, де уявлення і поняття наносвіту можна поступово системно вводити спочатку як окремі питання загального курсу фізики, а потім більш поглиблено - на спеціальних курсах. Завдяки комплексному підходу та системності під час навчання основам нанотехнологій студент не тільки набуває знання, уміння та навички, а й розвиває здібності проектування їх у свою майбутню професійну діяльність.