Навчальні видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Навчальні видання за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions(2017) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha Oleksandrivna; Однодворець Лариса Валентинівна; Odnodvorets Larysa ValentynivnaThe paper describes methodological aspects of students' knowledge formation about the basic concepts of nanoscience and nanotechnology in General Physics course of higher education. The inclusion of the concepts of nanophysics and nanotechnology in the fundamental physical terms and concepts general list were proposed. Physics aptitude provide formation the graduate competences in the context of nanoscience through progressive systemic administration of certain issues in the General Physics content were shown. Particular attention is paid to the selection of material for nanotechnology in teaching students of different specialties. Proved that the inclusion in the subject material the specific issues associated with nanotechnology allows you to create a culture in the use of terminology; shown the relationship of knowledge gained in the course of physics with the requirements of time; improved targeted training for current production lines universities.Документ Вивчення елементів нанотехнологій в курсі «Квантова механіка»(2017) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena MykhailivnaЯкщо електрон, помістити в обмежену область простору,то він може займати лише дискретні енергетичні рівні.Відмітимо, що в класичній системі енергія частинки, що знаходиться на дні потенціальної ями, дорівнює нулю, а для квантово-механічної системи мінімальна енергія частинки відмінна від нуля. Можна також показати, що й принцип невизначеності також приводить до висновку про відмінне від нуля значення мінімальної енергії електрона в потенціальній ямі. Перешкоджання руху заряджених частинок в наноструктурі, що приводить до ненульового мінімального значення їх енергії і до дискретності енергій дозволених рівнів, називають квантовим обмеженням. У твердих тілах квантове обмеження може бути реалізовано в трьох просторових напрямах. Далі можна показати, що число напрямків, в яких ефект квантового обмеження відсутній, використовується в якості критерію для класифікації елементарних нанорозмірних структур за трьома групами: квантові плівки, квантові шнури і квантові точки. Для студентів – майбутніх вчителів слід наголосити,що наноструктурні матеріали, що застосовуються в практичних цілях, складаються з декількох елементарних структур.Документ Використання віртуальної обсерваторії stellarium у навчанні астрономії(ФОП Цьома С. П., 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaАвторами показана зручність використання програмного пакету Stellarium при навчанні астрономії, виділені та описані можливості цієї програми та запропоновано види діяльності на робочому місці в навчальному закладі так і у домашніх умовах, до яких можна залучити майбутніх вчителів фізики та математики.Документ Використання проектних технологій навчання на спеціальному фізичному практикумі(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaПроектна технологія навчання забезпечує процес взаємодії між студентом і викладачем на основі співпраці і педагогічної підтримки розвитку. Студент в ході проектної роботи з носія готових знань перетворюється в організатора пізнавальної діяльності, що стимулює інтерес до певних проблем, самостійне оволодіння новими знаннями і на їх основі набуття практичних навичок розв'язання однієї або цілої низки творчих задач. Проектна діяльність на спеціальному фізичному практикумі дає можливість гармонійно поєднати теоретичні знання з практичними навичками, сприяє розвитку творчих здібностей студентів.Документ Виробнича педагогічна практика студентів бакалаврів спеціальності 014 Cередня освіта (Фізика)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Пухно Світлана Валеріївна; Pukhno Svitlana ValeriivnaПосібник призначено для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», які проходять педагогічну практику на базі загальноосвітніх шкіл. Посібник містить основні рекомендації щодо проходження педагогічної практики майбутніх вчителів фізики. Мета пропонованого посібника – допомогти студентам оволодіти технологією проведення уроків з фізики та математики, сформувати їх професійну компетентність. Рекомендується для студентів IV курсів очної форми навчання і викладачів.Документ Вплив матеріалу підкладки на магніторезистивні та магніто-оптичні властивості плівкової системи Co/Fe(2012) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Федченко Олена Вікторівна; Fedchenko Olena Viktorivna; Проценко Сергій Іванович; Protsenko Serhii IvanovychДосліджено вплив матеріалу підкладки на магніторезистивні, магніто-оптичні властивості та ди- фузійні процеси в системі Co(30 нм)/Fe(30 нм)/П. Плівки отримувалися на аморфній підкладці SiO2/Si та кристалі MgO(100), після чого відпалювалися до температур 300, 500 та 800 °С. Контроль кристалі- чної структури та елементного складу зразків проводився за допомогою дифракції повільних електро- нів (LEED) та енерго-дисперсійного рентгенівського аналізу (EDX). Після цього досліджувалися маг- ніторезистивні властивості (МО), магніто-оптичний ефект Керра (МОКЕ), та будувалися дифузійні профілі за допомогою методу вторинно-іонної мас-спектрометрії (ВІМС). Встановлено, що при орієнтованому вирощуванні плівкової системи на кристалі MgO(100) спостері- гається суттєва магнітна анізотропія, що проявляється у збільшенні коерцитивної сили (Bc) у 2 рази та значній зміні магнітоопору при різних кутах повороту зразка. АСМ – дослідження показали, що шорст- кість поверхні для системи Au(2 нм)/Co(30 нм)/Fe(30 нм)/MgO у чотири рази нижча порівняно зі зразком на аморфній підкладці (у невідпаленому стані). Крім того, у системах на підкладці з монокристалу ок- сиду магнію дифузійні процеси протікають менш інтенсивно ніж у випадку підкладки SiO2/Si.Документ Віртуальний лабораторний практикум в системі формування професійних компетентностей майбутнього учителя фізики(2014) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Шкурдода Юрій Олексійович; Shkurdoda Yurii OleksiiovychУ роботі проаналізовано місце віртуальних лабораторних робіт в системі формування професійних компетентностей майбутнього учителя фізики. Показано, що віртуальний експеримент доцільно використовувати при вивченні явищ і процесів, спостереження яких неможливе в реальному часі.Документ Глосарій з математичного аналізу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychГлосарій з математичного аналізу є методичним засобом, що спонукає студентів-іноземців до пошуку навчальної інформації. Він сприяє формуванню кожним студентом необхідної термінологічної бази та дозволяє встановлювати свій власний темп навчання, оскільки у ньому на мові символів і російською подано необхідну математичну символіку, основні поняття та їх означення, важливі математичні твердження відповідно до розділів. Алфавітний покажчик термінів та словник трьома мовами (українською, російською, туркменською), наведений у кінці посібника, забезпечує швидке знаходження потрібної інформації.Документ Диференціальні рівняння вищих порядків та системи рівнянь(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Герасименко В. О.; Herasymenko V. O.Посібник написано відповідно до діючих програм з курсу «Диференціальні рівняння» для студентів фізико-математичних факультетів університетів. У ньому розглянуто загальні питання теорії звичайних диференціальних рівнянь вищих порядків та їх систем та методи їх розв’язування. Читач матиме можливість ознайомитись з обґрунтуванням розв’язків різних типів рівнянь, а також застосувати набуті знання при розв’язуванні задач, запропонованих у кожному пункті та в кінці посібника. Навчальний посібник рекомендовано для студентів фізико-математичних, природничих та технічних спеціальностей університетів, вчителів математики загальноосвітніх навчальних закладів.Документ Досвід організації самостійної роботи студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena MykhailivnaУ тезах висвітлена проблема організації самостійної роботи студентів.Документ Досягнення в області нанотехнологій як шлях мотивації учнів до отримання нового фізичного знання(Суми, 2016) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Бирченко О. В.; Byrchenko O. V.Таким чином, в світлі тотального розвитку наноіндустрії, необхідне коригування шкільної фізичної освіти, що призведе до підвищення ключових компетенцій учнів та формуванню інтересу до вивчення предметів природничого циклу в цілому.Документ Екологічний аспект професійної компетентності майбутніх учителів фізики(2017) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaСаме з фізики студенти мають можливість дізнатися про наслідки порушення природної рівноваги та зрозуміти дію природних і техногенних факторів, які їх викликали . Це дозволяє домогтися того, що студенти більш глибоко і правильно починають розуміти все більш складні взаємодії між суспільством і природою, усвідомлюють небезпеку неконтрольованого втручання людини в природне середовище, вміють орієнтуватися в інформації про охорону і використання природних ресурсів, яку вони отримують з наукових та популярних джерел, критично оцінюють екологічні наслідки окремих антропогенних рішень та можуть використовувати свої знання з фізики для активного захисту навколишнього середовища та екологічної просвіти.Документ З досвіду проведення перших занять з фізики для іноземних громадян на підготовчому відділенні ЗВО(СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaНавчання на підготовчому відділенні для іноземних громадян пов’язане з організаційними, педагогічними та психологічними труднощами. Це період адаптації майбутнього абітурієнта до нових реалій, до життя в незвичних умовах та іншому мовному середовищі. Слухачі підготовчого відділення за один навчальний рік повинні пристосуватися до нових вимог та організації навчального процесу і опанувати важливі для подальшого навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) дисципліни. Для інженерно-технічної чи природничої спрямованості майбутньої професії, серед курсів, що вивчають студенти-іноземці обов’язково є мова, математика, фізика, хімія, інформатика та інші. Заклад вищої освіти повинен забезпечити іноземним громадянам якісні навчальні послуги. У зв’язку з цим набуває актуальності розробка нових підходів та методик навчання іноземних громадян спеціальним дисциплінам на підготовчому відділенні ЗВО. У роботі узагальнено досвід проведення перших занять з фізики для таких студентів. Звернено увагу, що для оптимальної організації процесу навчання і досягнення високих результатів викладач повинен раціонально розподіляти і використовувати свій робочий час, повинен уміти планувати свою діяльність і точно передбачати дії студентів. Приведено методику, яка ґрунтується на системному підході до навчання та враховує особливості організації навчального процесу на підготовчому відділенні. Показано, що зміст навчального матеріалу повинен бути тісно пов’язаний та адаптований з програмою навчання мови з урахуванням поступового нею оволодіння. В методиці враховано рівень підготовки з фізики і майбутню спеціалізацію. Запропоновано завдання для організації самостійної роботи над матеріалом, що вивчається. Зосереджена увага на досвіді використанні ігрових та ІК технологій в процесі навчання фізики. Доведена ефективність використання інноваційних технологій під час навчання фізики іноземних громадян на підготовчому відділенні ЗВО.Документ Заняття з основ нанотехнологій як чинник мотивації учнів до навчання(Суми, 2016) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena MykhailivnaАктуальність знань в області нанотехнологій, в тому числі і для школярів, диктується часом. Найважливішим завданням є популяризація знань серед школярів і як результат мотивація зацікавленості в розвитку нанотехнологій в Україні, тобто необхідна рання орієнтація дітей на подальше професійне навчання в цій галузі.Документ Компетентнісна спрямованість методичної системи підготовки з фізики студентів-аграріїв(2016) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaСтаття присвячена висвітленню загальних теоретичних та часткових практичних аспектів компете-нтнісного підходу при підготовці з фізики студентів-аграріїв. Занотована нагальна потреба суспільст-ва в одержанні спеціалістів, здатних розбудовувати державу та покращувати її економічний рівень. Показано, що весь зміст навчання у вищих навчальних закладах повинен забезпечити формування відпо-відних компетентностей.Документ Курсові роботи з фізики та методики навчання фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Завражна Олена Михайлівна; Салтикова Алла Іванівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Saltykova Alla IvanivnaВ навчально-методичному посібнику викладено основні вимоги до структури, змісту і обсягу курсової роботи з фізики та методики навчання фізики; дано рекомендації з організації діяльності по її виконанню, оформленню і захисту, по створенню презентації для захисту курсової роботи; наведено критерії оцінювання роботи і процедури захисту; запропоновано теми курсових робіт з фізики та методики навчання фізики. Рекомендовано студентам та викладачам педагогічних університетів.Документ Нанотехнології як один з чинників формування мотивації учнів до отримання нових знань з фізики(Суми, 2016) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena MykhailivnaВивчення сучасних напрямків у виробничій сфері і нанотехнологій не знайшло відображення в шкільних стандартах і програмах з фізики. Отже, в світлі тотального розвитку наноіндустрії, необхідне коригування шкільної фізичної освіти, що призведе до підвищення ключових компетенцій учнів та формуванню інтересу до вивчення предметів природничого циклу в цілому.Документ Нанотехнології: вплив на суспільство, проблеми стандартизації(Чернігів, 2015) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Шевченко Є. С.; Shevchenko Ye. S.This article provides a brief description of the problems and present state of the researches in nanotechnology. The era of nanotechnology came, the transition from working with the substance to operation with individual atoms took place. The development of nanotechnologies linked, first of all, with the fact that they require a small amount of energy, materials, production and warehouse. Nanotechnology is rather old field and as a science it became formed in ancient times. Unfortunately, now the information about nanotechnology is fragmented and incomplete, and despite the fact that this area is at the meeting-point of the different disciplines that have multidisciplinary nature, nevertheless nanotechnology is studied within the limits of the special subjects. For public understanding of the advantages and disadvantages of the nanomaterials it is necessary to develop a strategy, which could help humanity to understand and to distinguish the spheres of its application. There is a threat to humanity in the age of technological civilization. Formation of nanotechnology as a special complex system of knowledge and skills may cause the change scientific paradigm, the core of which will be nanoscience. In order to the integration of Ukraine into the global technical space take place, significant changes at the national level, creation of clear government of nanotechnological applications, State funding of nanotechnological products, establishment of the standardization Ukraine "Nanotechnology" committee are required.Документ Об’єктно-орієнтоване програмування на мові С#. Поглиблений рівень(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Базурін Віталій Миколайович; Bazurin Vitalii Mykolaiovych; Чашечникова Ольга Серафимівна; Chashechnikova Olha SerafymivnaУ посібнику розкрито додаткові питання об’єктно-орієнтованого програмування, які застосовуються у процесі розробки програм на мові С#: переведення чисел з однієї системи числення в іншу, статичні класи, успадкування класів, створення і перевантаження методів. Для студентів вищих педагогічних навчальних закладів.Документ Основи нанотехнологій(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha Oleksandrivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla IvanivnaНавчальний посібник укладено відповідно до технічного завдання держбюджетної науково-дослідної роботи «Методика навчання нанотехнологій у циклі природничо-математичних дисциплін загальноосвітніх та вищих педагогічних навчальних закладів», що виконується на замовлення МОН України. Навчальний посібник орієнтований на вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, які викладають дисципліни природничо-математичного циклу та студентів педагогічних університетів. У посібнику розглянуті основні поняття та визначення нанотехнології, методи аналізу та принципи конструювання об’єктів на нанорівні. Наведено відомості про методи дослідження наноструктурних матеріалів. Розглянуто основні напрямки практичного використання нанотехнологій та наноматеріалів у різних сферах.