Кафедра інформатики
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра інформатики за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 253
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cтворення інтерактивних аплетів в програмі The Geometer’s Sketchpad як засобів візуалізації математичних знань(2015) Безуглий Дмитро Сергійович; Bezuhlyi Dmytro SerhiiovychВ статті розглянуто один із можливих шляхів реалізації забезпечення підтримки візуалізації математичних знань, а саме, створення інтерактивних аплетів. Детально описано процес створення аплетів в програмі The Geometer's Sketchpad.Документ Flash-додатки як перспективний напрям інформатизації навчання(2015) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ тезах зазначено про уміння створювати та використовувати інтерактивні програмні додатки.Документ Introduction of Didactic Games in the Educational Process(2019-12) Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha Mykolaivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Хворостіна Юрій В'ячеславович; Khvorostina Yurii ViacheslavovychThe relevance of the introduction of didactic games into the educational process consists of modern, effective methods of stimulating pupils' educational and cognitive activity, equipping them with new knowledge, skills, and preparing students for independent life. The use of didactic games in the study of mathematics in elementary school is one of the methods of activating the cognitive activity of students during learning. In reality, didactic games are rarely used in mathematics lessons. The purpose of the article is to substantiate the concept of didactic game and its peculiarities in teaching mathematics. Research Methods: terminological analysis to interpret key research definitions; generalization of scientific sources for determining directions of development and application of didactic games in the educational process. Results. The article substantiates the use of didactic games in mathematics lessons for acquainting pupils with new material, for its consolidation, for repeating previously acquired ideas and concepts, for a fuller and deeper understanding of their learning, formation of computational skills, and formation of outlook. It has been shown that the systematic use of games increases the effectiveness of learning. Lessons of generalization and systematization of knowledge give the greatest opportunities for introduction of game elements in educational process of mathematics. The peculiarities of conducting a mathematics lesson in the 7th grade during the study of the theme "Identical transformations of whole expressions" using didactic game are considered. The conclusions are drawn that in the process of didactic game, pupils learn to solve problems, to compare and summarize, to make their own conclusions and to justify them, to prove their own opinion. Use of didactic games at different stages of the lesson is a good and effective way of activating pupils’ educational and cognitive activity, which has a good effect on improving the level of knowledge in mathematics, the development of mental activity.Документ On the Importance of the Formation of Skills to Use Methods of Mathematical Statistics in the Formation of Analytical Competence of Future Masters of Education(2018-12) Vakal Yuliia Serhiivna; Вакал Юлія СергіївнаThe article deals with the problem of the importance of the formation of skills to use methods of mathematical statistics in the formation of analytical competence of future masters of education. The ability to analyze a certain type of activity or pedagogical process to solve a range of professional tasks using a variety of methods of mathematical statistics is the essence of analytical competence. Analytical competence is necessary for solving qualification professional tasks as one of the key components of professional competence of masters of education. It is the main component of the ability to theorize, to find cause-effect relations between phenomena. It is the basis of general abilities and is necessary for the successful development of the student-master of various types of activities. In conducting pedagogical research future masters of education should use the methods that can show a deep and comprehensive description of the phenomenon under study. That is why the formation of analytical competence of masters of education is an urgent problem in the modern educational space and requires further research.Документ Pedagogical Conditions of Conscious Learning of it by Teachers of a Professional School(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022-12) Трофімов Олександр Сергійович; Trofimov Oleksandr Serhiyovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaАктуальність: за весь час існування людства, соціальний та науково-технічний прогрес потребував удосконалення навчально-виховного процесу. В зв’язку з підвищенням інтелектуальних та емоційних навантажень на майбутніх спеціалістів вищої кваліфікації, проблема свідомого засвоєння навчального матеріалу учнями старших класів. Аналіз останніх досліджень і публікацій: Проблеми свідомого засвоєння навчального матеріалу учасниками освітнього процесу піднімаються у різних контекстах: 1. «The principle of consciousness», Judith A. Sedgeman, 2015, посилання: https://www.youtube.com/watch?v=sSzyiTeS_dU&t=2s 2. «Формування у молоді інформаційно-цифрової компетентності», що декларується у Концепції Нової української школи, 2017, посилання: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/09/razdel_1_Oglyad.pdf; 3. Подготовка учащихся к восприятию новых знаний. «Народное образование», № 11, 1972 г., 2 стр. Проведений аналіз засвідчує наявність спроб науковців вирішити проблему в різних контекстах, проте вона залишається й досі актуальною.Документ Professional Readiness of Teachers to Use Computer Visualization Tools: a Crucial Drive(2016) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychThe training of teachers involves the formation of skills to use it in their professional activities. Given the exponential increase of information content, require special attention means of computer visualization of educational material, and the ability to use them the teachers became one of the main in the profession. The article describes four levels of readiness to use the means of computer visualization by teachers (passive, basic, conscious, and active) based on the proposed components of readiness (motivational, cognitive, technological, reflexive).Документ Regional Computer Graphics Competition as a Tool Of Influence on the Profession Choice: Experience of Sumy Region of Ukraine(2019-05) Yurchenko Artem Oleksandrovych; Udovychenko Olha Mykolaivna; Rozumenko Anatolii; Chkana Yaroslav Olehovych; Ostroha Mariia Mykhailivna; Юрченко Артем Олександрович; Удовиченко Ольга Миколаївна; Розуменко Анатолій; Чкана Ярослав Олегович; Острога Марія МихайлівнаRecently, the IT-industry has become increasingly popular in Ukraine. Young people are aware of the prospects of their own realisation as programmers, system administrators, web designers, etc. At the same time, the prestige of teachers’ work decreases. Pedagogical universities face the problem of small recruitment for pedagogical specialties, where the specialty of a computer science teacher is not an exception. The article describes the experience of the regional computer graphics competition “Colour Your Life” as one of the solutions to the problem of professional orientation of young people in the computer science teaching profession in Sumy region of Ukraine. The authors studied the following problems: 1) confirmation of the competition status as a regional level competition by determining the geography of the participants; 2) determining the most popular graphic editors among youth; 3) determining the preferences of the competition participants for the future profession choice; 4) confirmation of the relationship between the number of participants and the number of applications for the specialty “014 Secondary Education. Computer science” (results are illustrated with infographics). Based on correlation analysis, a direct relationship between the total number of participants and the number of applicants to Makarenko Sumy State Pedagogical University was confirmed.Документ SEO-аналіз та його використання при розробці веб-ресурсу (на прикладі розробки інтерфейсу інтернет-магазину)(2021) Медведєв Михайло Максимович; Medvedev Mykhailo Maksymovych; Медведовська Оксана Геннадіївна; Medvedovska Oksana HennadiivnaУ кваліфікаційній роботі проведе дослідження теорії та практики застосування SEO-аналізу на основі створення веб-сайту. Проаналізувавши наявні дослідження з особливостей SEO-аналізу, ми прийшли до того, що в наш час при створенні та використанні веб-сайту така умова, як SEO-аналіз не обхідна, за допомогою неї мі можемо покращити веб-сайт, слідкувати за активністю та покращувати її. SEO-аналіз на сам перед це найкращий вибір підприємців для покращення свого розвитку та змога за короткий час виправити помилку, яка заважала розвитку веб-сайту.Документ Studying the Software as a Necessary Training Component of a Modern Teachers Preparation (on Example of Study of Dynamic Mathematics Program)(2018) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha MykolaivnaThe article discusses the relevance of the study of subject-oriented software (mathematics, physics) by future teachers. The focus is on the requirement not only to know about specialized interactive software, but also to be able to organize an effective learning process with their use. The arguments for the organization of special courses for study of the dynamic mathematics software are the need to demonstrate the abilities of using modern mathematics software, knowledge of operating with various dynamic mathematics software for subsequent rational choice of the optimal tool, expanding of the circle of automatically solved problems, simplifying of mathematical objects modeling. This article briefly describes the program of special course "The Use of Computers in Mathematical Education": the aim of the course is clarified; basic knowledge and skills, which should be formed in the students upon completion of the study, are selected; the topics of the lectures and content of the laboratory practical work are disclosed. The authors describe their own experience of teaching of a course at the Sumy Makarenko State Pedagogical University, which is included in the curricula as variable course of math teacher preparation; in particular, the successive changes of the content of the course, due to constant and rapid development of IT, during all period of learning are described.Документ The Ability to Visualize the Teaching Material as the IС-Competence of Future Teachers of Physics(2017-03) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychThe article analyzes the interpretation of the concept of IC competence of scientists and researchers. Updated information on magnetic disks, their physical properties and structure. There is an example of a visualization of the author of the training material in the form of a clear position. Disclosed elements of effective use of visualization in the learning process. It is concluded that the approach using visibility forms the IC competence of future teachers of physics.Документ The Use of Information and Communication Technologies and Visualization of Learning Material for the Interest of Future Teachers in Problems of Mathematical Statistics(2017-09) Хворостіна Юрій В'ячеславович; Khvorostina Yurii Viacheslavovych; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Безуглий Дмитро Сергійович; Bezuhlyi Dmytro SerhiiovychThe authors demonstrate a possible method of the interest of the future math, physics and computer science teachers in the mathematical statistics problems by the tools of the programming and use of mathematical software. The applied task is proposed. The flow chart of the visualization of the algorithm for its solution was created based on awareness of the essential theory. The process of this task solving and the design of the answer, using Java programming and the system of computer mathematics Maple, is described. The final step is the visualization of the result using the curve in these software. The conclusions about the advantages and disadvantages of such a construction with the use of information and communication technologies was made.Документ Авторські інтернет-ресурси вчителя інформатики(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022-12) Шумейко Володимир Юрійович; Shumeyko Volodymyr Yuriyovych; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena VolodymyrivnaНа сьогоднішній день освіта нерозривно пов’язана із інтернет-ресурсами. Сучасний ринок праці вимагає висококваліфікованих професійних фахівців, які вміють активно входити до робочого процесу, вирішувати нестандартні питання, використовуючи критичне мислення, що викликає необхідність використання у освітньому процесі різноманітних джерел інформації, в т.ч. інтернет-ресурсів. Серед іншого інтернет-ресурси вирішують низку проблем традиційного навчального процесу. Навчання стає більш доступним, ефективним та гнучким, зміст стає більш комплексним та різноманітним. Застосування інтернет-ресурсів розширює можливості навчання, що призводить до отримання високих результатів. Саме тому вивчення особливостей їх створення і впровадження в освітній процес загалом, і вивчення інформатики, зокрема, на часі і потребує окремої уваги.Документ Адаптивний дизайн та його використання при розробці веб- ресурсу (на прикладі розробки веб-порталу)(2021) Яценко Валерій Сергійович; Yatsenko Valerii Serhiiovych; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ кваліфікаційній роботі проведе дослідження теорії та практики адаптивного дизайну на основі створення веб-сайту. Проаналізувавши наявні дослідження з особливостей адаптивного дизайну, ми прийшли до того, що в наш час при створенні та використанні веб-сайту така умова, як адаптивність необхідна, щоб надати можливість користуватись сайтом на смартфонах та персональних комп’ютерах. Розробка адаптивного сайту це насамперед гарний спосіб поширити кількість потенційних користувачів веб-ресурсу.Документ Активизация познавательной деятельности учащихся на уроках информатики путем решения занимательных задач в Excel(2015-04) Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia VolodymyrivnaВ статье анализируется влияние занимательных задач на активизацию познавательной деятельности учащихся; формулируются общие принципы разработки и использования занимательных практических заданий на компьютере; рассматриваются занимательные практические задачи при изучении табличного процессора Excel на уроках информатики в школе.Документ Активізація учнів 5–9 класів на уроках інформатики при використанні візуальних (наочних) матеріалів(2021) Мухамметніязов Абдижепбар; Mukhammetniiazov Abdyzhepbar; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaАктивізація учня відбувається за умов, створених вчителем, підтримки дитини. Це шлях від емоційної задоволеності: урізноманітнення методів, форм, засобів навчання до усвідомленої задоволеності: допомоги у становленні мотивації учня. В той же час постає проблема оновлення засобів та методів навчання. Зі зміною поколінь відбувається зміна пріоритетних форм сприйняття. Так, у великій кількості досліджень заявлено, що покоління сьогоднішніх учнів переважно – візуали. Це обґрунтовується великою кількістю використовуваних цифрових технологій, великою кількістю годин, проведених дитиною за екраном смартфона чи планшету. Тому актуальною проблемою на даний час є підвищення активізації учнів при застосуванні саме візуальних матеріалів. У першому розділі «Теоретичні основи дослідження» проаналізовано: 1) поняття активізації пізнавальної діяльності учнів 2) візуальні наочні матеріали та особливості їх сприйняття 3) вікові особливості учнів 5-9 класів в аспекті досліджуваної теми У другому розділі «Використання візуальних матеріалів з метою активізації учнів на уроках інформатики» розроблено авторські візуальні наочні матеріали для застосування на уроках інформатики.Документ Аналіз електронних ресурсів в контексті розвитку та інновацій економічної галузі: досвід СумДПУ(2017) Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha Mykolaivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті коротко описано здобутки науковців кафедри економіки та бізнесу Сумського державного педагогічного університету. Зокрема, описано досвід вивчення проблем диверсифікації виробництва, методики оцінки інвестиційних проектів, податкове навантаження та його вплив на господарську активність підприємства, теоретичні та практичні аспекти формування і підтримки стійкого соціально-економічного розвитку регіону для формування цілісної моделі управління, окреслено головні принципи податкового планування, поняття ефективності оподаткування, види податкової ефективності. Закцентовано увагу на становленні сучасної антикризової системи управління галузями промисловості України, розглянуто інструментарій регуляції справедливого розподілу суспільного продукту в умовах конфлікту інтересів різних соціальних груп на територіях промислових регіонів, тенденції та перспективи розвитку інноваційної діяльності у промисловості України.Документ Аналіз програмного забезпечення для монтажу відеофайлів(фізико-математичний факультет СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018-04) Сасіна Юлія; Sasina YuliiaУ тезах доповіді ми проаналізували деякі з видів відео редакторів. Є багато видів монтажу відео файлів, головне обрати порібний та зрозумілий.Документ Аналіз підходів до визначення критеріїв формування ІК-компетентності майбутніх вчителів фізики(2017-11) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті розглянуто особливості формування інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутніх вчителів фізики. Приділено увагу визначенням критеріїв формування ІК-компетентностей як одним із важливих структурних компонентів. Зроблено аналіз визначення критеріїв сформованості ІК-компетентності різними науковцями. Показано, що компетентнісний підхід в системі вищої освіти є актуальним та має велике значення в сьогоднішній час.Документ Аналіз підходів до тлумачення та використання поняття «Інтернет технології» в процесі навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017-09) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ тезах розглянуто деякі міркування до тлумачення терміну «інтернет-технологія». Показано застосування таких технологій у навчальному процесі.Документ Аналітична компетентність майбутніх фахівців як невід’ємна складова у процесі діджиталізації освіті(2019-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaУ статті розглядається питання аналітичної компетентності майбутніх фахівців як невід'ємної складової у процесі діджиталізації.