Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/824
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГвоздецька, Світлана Володимирівна-
dc.contributor.authorHvozdetska, Svitlana Volodymyrivna-
dc.contributor.authorРибалко, Петро Федорович-
dc.contributor.authorRybalko, Petro Fedorovych-
dc.contributor.authorПрокопова, Людмила Іванівна-
dc.contributor.authorProkopova, Liudmyla Ivanivna-
dc.date.accessioned2017-01-11T12:28:39Z-
dc.date.available2017-01-11T12:28:39Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationГвоздецька, С. В. Підвищення рівня фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку на основі використання індивідуальних завдань [Текст] / С. В. Гвоздецька, П. Ф. Рибалко, Л. І. Прокопова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. Пед. Ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : сумдпу ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 1 (55). – С. 197–204.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/824-
dc.description.abstractУ статті представлено результати дослідження використання індивідуальних завдань з дітьми молодшого шкільного віку в умовах самостійної роботи вдома.Виявлено, що фізична підготовленість молодших школярів знаходиться на низькому рівні. Ураховуючи отримані дані, нами була розроблена методика використання індивідуальних завдань в умовах самостійної роботи вдома, спрямована на підвищення рівня фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку.Результати експериментальних досліджень свідчать про те, що запропонована експериментальна методика є надійним засобом підвищення фізичної підготовленості дітей даного віку й може бути використана в загальноосвітніх навчальних закладах у якості методики виконання індивідуальних домашніх завдань, згідно нової програми з фізичної культури.uk_UA
dc.description.abstractThe article presents the results of a study on the use of individual tasks with children of primary school age in the conditions of independent work at home. The purpose of this article is to develop and experimentally validate a methodology for the use of individual tasks in terms of independent work at home, aimed at improving physical fitness of children of primary school age. Practical value of the work consists in development of methods of using individual tasks in physical education of children of primary school age in conditions of independent work at home, which can be applied in the process of extracurricular work in physical education of children as individual homework, according to the new curriculum for physical education. The study is based on generally accepted concepts of leading scientists in the field of physical education and sport. Research methods are: analysis and generalization of literary sources, physical fitness testing, and methods of mathematical statistics. The studies revealed that the level of physical preparedness of junior pupils is low. Considering the data obtained, we developed a technique of using individual tasks in terms of independent work at home, aimed at increasing the level of physical preparedness of children of primary school age. Experimental results proved the effectiveness of our proposed method for increasing the level of physical preparedness of junior pupils. The results of the experimental studies indicate that the proposed experimental method is a reliable means of improving physical fitness of children of this age and can be used in secondary schools as a procedure of individual homework assignments, according to the new curriculum for physical education. Further studies involve the development and experimental substantiation of the method of individual tasks usage in conditions of independent work at home to enhance physical fitness level of children of secondary school age.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectфізичне вихованняuk_UA
dc.subjectphysical educationuk_UA
dc.subjectшкільна програмаuk_UA
dc.subjectschool curriculumuk_UA
dc.subjectмолодший шкільний вікuk_UA
dc.subjectprimary school ageuk_UA
dc.subjectрухова активністьuk_UA
dc.subjectphysical activityuk_UA
dc.subjectфізична підготовленістьuk_UA
dc.subjectphysical fitnessuk_UA
dc.subjectсамостійна роботаuk_UA
dc.subjectindependent workuk_UA
dc.subjectіндивідуальні завданняuk_UA
dc.subjectindividual tasksuk_UA
dc.subjectметодикаuk_UA
dc.subjectmethodsuk_UA
dc.titleПідвищення рівня фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку на основі використання індивідуальних завданьuk_UA
dc.title.alternativeIncreasing the Level of Physical Preparedness of the Primary School Age Children Based on the Use of Individual Tasksuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc796.011.1-057.874:371.311.1uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pidvyshchennia rivnia fizychnoi pidhotovlenosti.pdf536,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.