Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 83
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптивне фізичне виховання слабочуючих учнів спеціальної школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2003) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ навчально-методичному посібнику розкрито загальну мету, завдання, функції, принципи, засоби та методи нового напрямку в дефектології – адаптивного фізичного виховання. Викладено методику застосування засобів адаптивного фізичного виховання для слабочуючих учнів старших класів спеціальної школи в позаурочний час з метою їх фізичної та соціальної реабілітації на основі використання настільного тенісу, силової підготовки, плавання та циклічних видів рухової активності протягом навчального року. Розраховано на фахівців у галузі корекційної педагогіки та фізичної реабілітації осіб із розладами слуху, які проводять заняття з фізичної культури та спорту в спеціальних школах для глухих і слабочуючих дітей, тренерів-викладачів з інвалідного спорту, студентів спеціальностей «Фізична реабілітація», «Фізична культура та Олімпійський і професійний спорт», «Дефектологія».Документ Актуалізація соціального партнерства в процесі психолого-педагогічного супроводу: понятійно-категоріальний аспект(2015) Чобанян Анна Варужанівна; Chobanian Anna VaruzhanivnaУ cтатті стверджується доцільність актуалізації ролі соціального партнерства фахівців державних організацій із сім’ями дітей з помірною розумовою відсталістю в процесі психолого-педагогічного супроводу. Автор, на основі аналізу наукової літератури і практики, визначає сучасну термінологію, що може бути застосована під час провадження сучасних підходів до реалізації психолого-педагогічного супроводу дітей з помірною розумовою відсталістю. Для збереження термінологічної однозначності застосування сучасних понять та категорій під час реалізації цього супроводу у статті доцільно окреслити сутність її ключових наукових категорій, а саме понять – „актуалізація”, „соціальне партнерство” і „державні організації”.Документ Вивчення особливостей мотиваційно-емоційної сфери у дошкільників зі зниженим зором у процесі музичної діяльності(НПУ імені В. О. Сухомлинського, 2017) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті автором наведено результати експериментального дослідження з виявлення у дошкільників зі зниженим зором рівнів сформованості інтересу до музичного мистецтва, до участі у різних видах музичної діяльності, розвитку емоційної чуйності до музики та наявності музичних уподобань, що характеризують особливості мотиваційно-емоційної сфери досліджуваної категорії дітей у процесі музичної діяльності. Подано якісний і кількісний аналіз кожного із досліджуваних показників мотиваційно-орієнтаційного та емоційно-ціннісного векторів дослідження. Узагальнені результати щодо рівнів розвитку у них мотиваційно-емоційної сфери піддалися порівняльному аналізу із результатами, отриманими у дітей із нормальним зором. На основі проведеного дослідження виявлено значне відставання дошкільників зі зниженим зором від однолітків з нормальним зором за всіма чотирма рівнями розвитку мотиваційно-емоційної сфери, відповідно яким виділено чотири групи дітей зі зниженим зором і подано якісну їх характеристику.Документ Визначення ефективності підготовки слабочуючих учнів старших класів у процесі шкільних занять з фізичної культури(ЛДІФК, 2003) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті визначено ефективність підготовки слабочуючих учнів старших класів у процесі шкільних занять фізичною культурою. Отримані дані, як про рівень рухової підготовленості слабочуючих юнаків, так і про ефективність форм та методів їх підготовки, свідчать про те, що у більшості респонденти вважають свій рівень фізичної підготовленості явно недостатнім та хотіли б його покращити за рахунок проведення додаткових занять з різних видів фізкультурно-спортивної діяльності в урочний та позаурочний час.Документ Використання засобів адаптивного фізичного виховання в різних формах навчально-виховної роботи для учнів з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Воскобойнікова Вікторія Юріївна; Voskoboinikova Viktoriia YuriivnaУ роботі науково обґрунтувано процес застосування засобів адаптивного фізичного виховання , а саме методики використання корекційно-оздоровчих рухових дій у різних формах навчально-виховної роботи для учнів з інтелектуальними порушеннями.Документ Використання засобів адаптивного фізичного виховання з метою покращення рівня соціальної адаптації слабочуючих старшокласників(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2004) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Лянной Юрій Олегович; Liannoi Yurii OlehovychУ статті розкрито зміст методики корекції рухових порушень слабочуючих старшокласників засобами адаптивного фізичного виховання та обґрунтовано її позитивний вплив на рівень їхньої соціальної адаптації за допомогою використання спеціальних психодіагностичних методів.Документ Використання засобів адаптивного фізичного виховання у процесі розвитку рухової сфери учнів з інтелектуальними порушеннями(ЧДПУ імені Т. Г. Шевченка, 2010) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті визначаються особливості використання засобів адаптивного фізичного виховання у процесі розвитку рухової сфери учнів з особливостями інтелектуального розвитку. Висвітлюється зміст методики використання корекційно-оздоровчих рухових дій у різних формах навчально-виховної роботи для учнів зазначеної категорії.Документ Використання засобів адаптивної фізичної культури під час корекції рухових порушень дітей із розладами слуху(2002) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті обгрунтовано використання засобів адаптивної фізичної культури у процесі корекції рухових порушень дітей із дефектами слуху. Застосування засобів адаптивної фізичної культури, дає можливість розширити коло засобів корекції рухових порушень дітей із вадами слуху, що сприяє формуванню та вдосконаленню компенсаторних механізмів, зміцненню функціональних систем організму, зростанню інтересу до систематичних занять фізичними вправами, повноцінної участі даних дітей у суспільному житті та їх соціальній адаптації.Документ Використання педагогічних ідей А. С. Макаренка в галузі адаптивного фізичного виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ роботі обгрунтовано використання педагогічних ідей А.С. Макаренка в галузі адаптивного фізичного виховання, суть яких полягає в тому, що вони чинять глибокий вплив на особистісні якості людини, розвиваючи її фізично та духовно, дають можливість покращити процес розвитку рухової сфери осіб з обмеженими можливостями шляхом подолання недоліків фізичного розвитку і порушень моторики даних осіб, що сприятиме компенсації інтелектуальних і психічних функцій та їх подальшій соціальній реабілітації.Документ Використання інноваційних технологій в системі фізичного виховання розумово відсталих учнів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті визначені особливості використання інноваційних технологій в системі фізичного виховання розумово відсталих учнів в умовах спеціальної школи. Актуальними завданнями процесу навчання та виховання спеціальних шкіл для розумово відсталих дітей є активізація пізнавальної діяльності і стимулювання психічних функцій, причому найбільш перспективні можливості відкриваються при використанні з цією метою фізичних вправ.Документ Використання інноваційних технологій в системі фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку(ФОП Цьома С. П., 2016) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ роботі визначені особливості використання інноваційних технологій в системі фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку в загальноосвітніх навчальних закладах для формування мотивації до занять фізичною культурою і спортом, свідомого ставлення до індивідуального здоров’я, підвищення рівня психофізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку.Документ Вплив засобів адаптивного фізичного виховання на процес корекції рухових порушень учнів з розладами слуху(2008) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті розкривається зміст програми з корекції рухових порушень слабочуючих учнів старших класів засобами адаптивного фізичного виховання. Обґрунтовується пошук форм фізкультурно-спортивної діяльності, адаптованих до функціонального стану і фізичного рівня осіб із розладами слуху. Визначені прийоми та методи навчання вправам адаптивної спрямованості під час роботі із слабочуючими юнаками, акцентується увага на особливостях їх застосування.Документ Дидактична гра як метод формування історичних понять у розумово відсталих учнів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ монографії теоретично обґрунтовано та експериментально доведено ефективність дидактичної гри як методу формування історичних понять у розумово відсталих школярів. Розроблено модель методу дидактичної гри з формування історичних понять у дітей із розумовою відсталістю, класифікацію ігор для уроків історії спеціальних шкіл, ігрові комплекси та методику їх застосування; визначено критерії та рівні сформованості історичних понять у розумово відсталих школярів. Книга розрахована на наукових працівників, педагогів, студентів, батьків розумово відсталих дітей, усіх, хто цікавиться спеціальною методикою навчання історії.Документ До проблеми оновлення змісту курсу географії в навчанні дітей з розумовою відсталістю(2015-12-08) Одинченко Лариса Костянтинівна; Odynchenko Larysa Kostiantynivna; Скиба Тетяна Юріївна; Skyba Tetiana YuriivnaУ статті розглянуто структуру та змістовий компонент у навчанні географії дітей з вадами розумового розвитку, визначено загальну мету географічної освіти, розкрито основні завдання щодо вивчення окремих курсів географії в спеціальній школіДокумент До проблеми формування знань географічного змісту у учнів з інтелектуальними порушеннями(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016-10-23) Скиба Тетяна Юріївна; Skyba Tetiana YuriivnaНа основі теоретичного аналізу наукових джерел висвітлено сутність поняття «знання», його функції, визначено основні компоненти. Узагальнено існуючі підходи в філософії, психології, дидактиці до змісту та класифікації знань. Встановлено, що формування кожного виду знань відбувається в чіткій послідовності відповідно до етапів пізнання: відчуття-сприйняття-уявлення-поняття-судження-умовивід. Автором статті визначається сутність психологічних основ формування уявлень і понять, розкривається їх зміст, наводиться класифікація. Особлива увага приділяється вивченню питання визначення уявлень і понять географічного змісту. Проаналізовано роботи науковців з питань особливостей формування у розумово відсталих школярів елементарних географічних уявлень і понять. Визначено, що ефективність їх формування в учнів з вадами інтелектуального розвитку буде залежати від дотримання таких методичних умов як: залучення значної кількості наочних посібників, актуалізації опорних знань перед вивченням нового матеріалу, перевірки та уточнення розуміння сприйнятого та вивченого матеріалу із наступним його корегуванням.Документ Дослідження стану взаємодії сімей дітей з помірною розумовою відсталістю із фахівцями галузі спеціальної освіти(2017-02) Чобанян Анна Варужанівна; Chobanian Anna VaruzhanivnaУ статті проаналізовано аспекти взаємодії сімей дітей з помірною розумовою відсталістю із фахівцями галузі спеціальної освіти. Автором обґрунтовано необхідність взаємодії батьків дітей з помірною розумовою відсталістю із фахівцями спеціальних дошкільних закладів щодо формування психологічної готовності до навчання у спеціальному загальноосвітньому закладі; наведено результати діагностики рівня взаємодії родин і спеціальних дитячих садків як головних учасників виховного й освітнього процесу.Документ Дослідження структури підготовки велосипедистів-шосейників в мікроциклах змагального періоду, які спеціалізуються в групових гонках(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті визначаються сучасні підходи до побудови структури підготовки велосипедистів-шосейників в мікроциклах змагального періоду, розкрито особливості процесу вдосконалення спортивної майстерності велосипедистів-шосейників, що спеціалізуються в групових гонках.Документ Дослідження функціонального стану фізіологічних систем організму слабочуючих підлітків 15–16 років за допомогою спеціальних тестів(2003) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті визначаються засоби адаптивного фізичного виховання, які входять до програми корекції рухових порушень дітей старшого шкільного віку з розладами слуху. За допомогою спеціальних тестів доводиться комплексний вплив позаурочних секційних занять із застосуванням засобів адаптивного фізичного виховання на функціональні можливості організму слабочуючих юнаків.Документ Діагностика підготовленості майбутніх спеціальних психологів до роботи з сім’єю(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Чобанян Анна Варужанівна; Chobanian Anna VaruzhanivnaАвтором, на підставі результатів теоретичного аналізу наукових праць за останні десятиліття з проблематики психологічної роботи із сім’єю дитини з особливостями інтелектуального розвитку та підготовки майбутніх спеціалістів до неї, зроблено висновки про доцільність розробки сучасних підходів щодо підготовки майбутніх спеціальних психологів до психолого-педагогічного супроводу дітей з особливостями інтелектуального розвитку та їх сімей. Статтю присвячено висвітленню критеріїв та показників підготовленості майбутнього спеціального психолога до роботи із сім’ями дітей з особливостями інтелектуального розвитку як процесу професійної спрямованості його особистості. Автор наводить змістовні характеристики критеріїв та рівнів підготовки майбутніх спеціальних психологів до роботі із сім’єю дитини з особливостями інтелектуального розвитку.Документ Еволюція зарубіжної думки щодо лікувально-педагогічного впливу музичного мистецтва на особистість(ТОВ «Поліграф плюс», 2015) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті автором зроблений аналіз поглядів античних поетів, філософів, а також науковців, лікарів, педагогів, музикознавців різних історичних епох на проблему лікувально-педагогічного впливу музичного мистецтва на особистість. У статті акцентується увага на аналізі сучасних напрямів використання музичного мистецтва в лікувальній та корекційній роботі з дітьми різних категорій, що включає психофізіологічний, психотерапевтичний, психологічний та соціально-педагогічний. Наведений матеріал структурований у хронологічному порядку, що дозволило виділити історичні етапи у розвитку різних поглядів на досліджувану проблему, простежити часовий проміжок використання музичного мистецтва в лікувальній та корекційній роботі.