Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5472
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрівшенко, Ліна Миколаївна-
dc.contributor.authorKrivshenko, Lina Mykolaivna-
dc.date.accessioned2018-10-08T13:08:05Z-
dc.date.available2018-10-08T13:08:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКрівшенко, Л. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до використання евристичного діалогу [Текст] / Л. Крівшенко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 4 (78). – С. 87–100.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5472-
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз методологічної сутності поняття «педагогічні умови». Теоретично обґрунтовано роль упровадження технологій евристичної освіти як основи професійно-творчої підготовки вчителя. Зроблено акцент на формуванні вмінь застосування евристичного навчального діалогу в теоретичній підготовці і практичній діяльності майбутніх учителів початкових класів. Окреслено важливість комплексу діагностики для встановлення якості освоєння майбутнім учителем умінь евристичного навчального діалогу на уроках у початковій школі.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes methodological essence of the concept of "pedagogical conditions". The researchers have found out that: a) conditions should be related to the quality of learning material, create more favorable factors for successful completion of tasks; b) conditions, as a rule, are of an artificial nature, they are created specially and do not include natural factors; c) act as interdependent and interconnected learning factors that contribute to the formation of substantive competences in the learning process; d) as the circumstances of the learning process, which is the result of a deliberate choice, the design and application of elements of content, methods, forms of learning, through which is provided a successful process of establishing certain competencies. This gives grounds for determining the pedagogical conditions as specially created by the teacher interdependent and interrelated product-oriented multicomponent factors of purposeful selection, design and use of a certain system of motives, methods, techniques, forms, means of training, which ensure successful, effective assimilation and optimal possession of certain mechanisms of activity of students to create their own educational products, formation of new professional competencies. Pedagogical conditions for the formation of skills for the use of heuristic learning dialogue in training of the future teachers of the primary school are understood as a set of certain provisions and requirements, methods and means for the implementation of the pedagogical theory, the introduction of which in the practice of higher education institution provides improvement in the quality of the educational process and facilitates preparation of students for the future professional activities. On the basis of research, the effective pedagogical conditions for the formation of the skills of application of heuristic educational dialogue in the professional training of the future teachers of primary school are theoretically substantiated and determined: a) introduction of technologies of heuristic education as the basis of professional-creative teacher training; b) training of the skills of independent designing of the use of heuristic educational dialogue in theoretical preparation and practical activity of the future teachers of primary school; c) a system and detailed diagnostic complex to determine the quality of mastering the future teacher's skills in heuristic learning dialogue at elementary school lessons.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectевристичний навчальний діалогuk_UA
dc.subjectтехнології евристичної освітиuk_UA
dc.subjectпрофесійно-творча підготовкаuk_UA
dc.subjectкомплекс діагностикиuk_UA
dc.subjectмайбутній учитель початкових класівuk_UA
dc.subjectpedagogical conditionsuk_UA
dc.subjectheuristic educational dialogueuk_UA
dc.subjecttechnology of heuristic educationuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectcomplex of diagnosticsuk_UA
dc.subjectfuture teacher of primary schooluk_UA
dc.titleПедагогічні умови підготовки майбутніх учителів до використання евристичного діалогуuk_UA
dc.title.alternativePedagogical Conditions for Training оf the Future Primary School Teachers to Use the Heuristic Dialogueuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc37.091.33:[378:373.3.091.12-051]uk_UA
dc.identifier.orcid10.24139/2312-5993/2018.04/087-100-
dc.identifier.doi0000-0001-5719-6081-
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krivshenko.pdf979,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.